A L T R O O M
 
 
 
tags
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
rus
 
ukr
eng
 

Загальна концепція проекту «Homo Ludens» (2/2)


З точки зору культурології

Текст: Ксенія Дмитренко

Homo Ludens (в пер. з лат. “людина, що грає”) - назва книги Й. Хейзінга, де гра досліджується, як універсальна характеристика людської культури.
 
У дитячому арт центрі відбувається зустріч двох різних, в чомусь навіть конфліктних світів: світу мистецтва (культури) і світу дітей. Як це переконливо показують психоаналітичні дослідження, культурні та освітні практики пов'язані у дітей з затримкою біологічних інстинктів і при неправильній організації можуть призводити до глибоких психологічних травм. На думку дослідників (М. Кляйн, Л. Виготський), правильним способом організації цих практик, що трансформує конфліктні світи в продуктивну взаємодію, є гра. Саме ігровий принцип взаємодії надає достатній ступінь свободи, що дозволяє дітям проявити себе, але при цьому зберігає достатній ступінь творчості, не перетворюючи все на повний хаос.
 
У проекті дитячий центр мистецтв розуміється як простір, що надає максимальні можливості для організації різного роду арт ігор. Це гнучкий, відкритий і доступний організм, життєдіяльність якого не припиняється 24 години на добу. Мистецтво в його сьогоднішньому розумінні позарамкова, полімедійна діяльність, яка відбувається як усередині будівлі, так і зовні. Важливо забезпечити можливість неконфліктного співіснування в центрі різних арт практик, не залежно від використовуваних медіа (живопис, кіно, фотографія, відео, скульптура, інсталяції, ленд-арт, перформанс, реді-мейд і т.д.). Більшість приміщень центру функціонально гібридні: так кафе одночасно є хатою-читальнею, в медіа залі можливі не тільки кіноперегляди, а й концерти, театральні вистави і перформанси, не передбачають поділу на акторів і глядачів.
 
Комунікаційна функція одна з найважливіших. Для її повноцінного здійснення в центрі заплановано приміщення для редакційної групи, яка і буде здійснювати функцію комутатора (приймання-обробка-передача інформації через Інтернет) для всіх, хто бажає взяти участь у діяльності центру. Традиційні "біла" (виставковий зал) і "чорна" (медіа зал) кімнати доповнені т.зв.. "Дігітальною кімнатою", обладнаною комп'ютерами з великими екранами, на яких у режимі реального часу відбувається одночасне відтворення того, що відбувається в інших, фізично роз'єднаних, приміщеннях центру, подаються анонси майбутніх подій та інші актуальні та проблемні повідомлення (контекст того, що відбувається на моніторах може бути різним у залежності від цілей редакції, що їм керує). Також в дигітальній кімнаті здійснюється зворотній зв'язок: відбувається обмін думками та пропозиціями щодо діяльності центру.
 
Сприяючи організації в місті креативних спільнот та розвитку креативної економіки, центр займає активну позицію в загальному міському контексті не тільки віртуально, а й фізично. Події розгортаються як усередині будівлі, так і зовні за рахунок використання даху і включення ділянок з ялинками в зону впливу центру, а також часткового перетворення зовнішніх стін у медіа фасади і, скажімо, передачі на них того, що діється всередині. Вночі центр працює як потужний візуальний атрактор, що привертає увагу людей з прилеглої округи.

> Обговорення<  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
 
© Архітектурна майстерня «Септіма». Київ, вул. Госпітальна, 12.
 
+38 (044) 277 81 68
 
  Rambler's Top100