С Е П Т І М А
 
 
 
tags
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
rus
 
ukr
eng
 

Сучасні принципи архітектурного вирішення шкіл для дітей з вадами зору (3/6)


Зважаючи на те, що деякі учні школи мають залишковий зір, архітектори забарвили виразні форми будівлі в контрастні кольори, забезпечивши початковий рівень орієнтування як усередині школи, так і на її території. Геометрія великої та малої пластики всієї структури відіграє роль регулятора доступу світла в різні приміщення – важливий елемент для дітей, чутливих до сліпучих сонячних променів. Єдина функція широкого бетонного карнизу та масштабних пластин – блокування прямого потрапляння всередину споруди прямих променів полуденного сонця.

Введенням до експлуатації одразу двох спеціалізованих шкіл для дітей з вадами зору був позначений 2007 рік. Незважаючи на значну відстань, що пролягає між ними, будівлі шкіл у м. Хазелвуд (Глазгоу, Шотландія; зведена за проектом фірми “ГМ + АД Архітектс”) – та м. Денвер (Колорадо, США; бюро “Девіс Партнершип”) мають аналогічні риси. До початку проектування обидві команди архітекторів провели глибокі дослідження з метою визначення окремих об’ємно-просторових елеметів, здатних полегшити орієнтування дітей з вадами зору всередині нової споруди. Наукові пошуки бюро “ГМ + АД Архітектс” базувалися на матеріалах опитувань учителів та батьків учнів школи, в той час як архітектори з “Девіс Партнершип” спиралися на власний суб’єктивний досвід, набутий у процесі примірювання “спеціальних окулярів, що допомагали відтворювати різні типи зорових розладів” [11]. У підсумку проведених досліджень обидві архітектурні команди прийшли до принципово подібних результатів.

“Запроектована, щоб вже самою стати навчальним інструментом” [1], школа у Денвері (іл), що носить ім’я Джулі Мак Ендрюс Морк (Julie McAndrews Mork) і є складовою центру для дітей з вадами зору, має чотири блоки, що традиційно розгортаються навколо центрального коридора.


Для орієнтування дітей у межах коридора за прикладом школи В. Росса Мак Доналда застосовано зміну матеріалів покриття підлоги від дерев’яних плит до фарфорової плитки. Поручні на північній стороні коридора позначають шлях до блоків із класами. Карбування на поручні інформує про наближення до певної планувальної зони. Оригінальною новацією від “Девіс Партнершип” стала “доріжка, що світиться” (the Light Walk), розміщена уздовж коридора (іл). Вона “симулює природнє світло, вказуючи шлях дітям, які здатні певною мірою бачити світло” [1].

Першим функціональним блоком на шляху відвідувачів є вхідний вестибюль з місцем для зберігання тростин та зоною відпочинку батьків. Далі коридором можна дістатися трьох блоків – “синього”, “жовтого” та “червоного” – з класами (іл).

“Синій” блок складається з “кімнати тиші” (Quiet Room), дитячих навчальних кімнат, родинної кімнати, дитячої кухні та їдальні. У “жовтому” блоці розміщено класну кімнату з невеликою сценою, зал для мистецьких занять, кімнату грамоти, у якій діти вивчають азбуку Брайля, а також “кімнату світла” (the Light Room), де штучне освітлення забезпечує високий рівень контрастності, що дозволяє дітям із залишковим зором брати участь в іграх.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
 
© Архітектурна майстерня «Септіма». Київ, вул. Госпітальна, 12.
 
+38 (044) 277 81 68
 
  Rambler's Top100