С Е П Т І М А
 
 
 
tags
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
rus
 
ukr
eng
 

Сучасні принципи архітектурного вирішення шкіл для дітей з вадами зору (6)


Внаслідок порівняльного аналізу принципів функціонального зонування та організації внутрішнього і зовнішнього простору, закладених у проектах найсучасніших навчальних комплексів для дітей з вадами зору, було визначено такі характерні особливості:

1. Загальна структура всіх розглянутих шкіл організовується навколо “інтер’єрної вулиці” – широкого коридору, вздовж якого вибудовується суцільна напрямна лінія у вигляді поруччя або площина у вигляді стіни з яскравим тактильним забарвленням. Для інформування учнів про розташування приміщень проектом передбачаються розриви у площинах та карбування на поручнях. Зміна висоти стелі по довжині коридору забезпечує можливість визначення відстані за допомогою слуху.

2. У більшості випадків, матеріали підлоги та стіни відрізняються фактурою поверхні залежно від місця розташування, відіграючи роль тактильних маркерів, що полегшують самопозиціювання. З метою створення додаткової можливості самопозиціювання за допомогою слуху для оздоблення внутрішніх поверхонь приміщень використовують матеріали з різними акустичними властивостями.

3. У всіх приміщеннях, призначених для перебування дітей з вадами зору, створюється атмосфера розсіяного світла способом блокування прямих сонячних променів, що пояснюється високою чутливістю дітей до яскравого сонячного світла. Використання контрастно забарвлених та світлосяйних площин забезпечує початковий рівень орієнтування дітей із залишковим зором як всередині школи, так і на її території.

4. Шкільне подвір’я використовується для тренування навичок виживання у місті. Рослини для насаджень підбираються з урахуванням їх дотикових властивостей та аромату. Для самостійного орієнтування і переміщення дітей у межах ділянки використовують стежки із яскравим тактильним забарвленням та інформаційним насиченням, що виконується шрифтом Брайля.


1. Clayton Wendy, Pfeifley Lexy. Seeing Life Differently. – Denver: Anchor Center, 2007.
2. Davey Peter. Engineering for a Finite Planet: Sustainable Solutions by Buro Happold‎. – Berlin: Springer, 2008.
3. Denholm Andrew. Feeling the way to a new life for pupils Innovative GBP7m school for deaf and blind children // The Herald. – 2007.
4. Duffy Marisa. A difference everyone can feel // The Herald.
5. Espinoza Annette. New center makes perfect senses for impaired // Denver Post . – 2006.
6. Galindo Michelle, Kress Kristin, Nauck Franziska. 1000 X Architecture of the Americas. – Berlin: Braun, 2008.
7. Jenkins Paul, Garcia Ferrari, Soledad Murray Gordon. Research into architecture practice. A pilot study of capturing experiential knowledge. Case study: Hazelwood School, Hazelwood. – Denver: ScotMARK-gm + ad architects, 2007.
8. Paull Barbara. Children’s garden. Early childhood center // Western Pennsylvania School for Blind Children. – 2002.
9. Phillips Rhys. School design for the blind: learning without sight // Architectural Record. – 2005.
10. Sokol David. Case study: Hazelwood School, Glasgow, Scotland, Gordon Murray + Alan Dunlop Architects // Schools of the 21st century. – 2007.
11. Sokol David. Extra Sensory Perception // Schools of the 21st century. – 2007.
12. Vansittart Katharine. Once more with feeling // Azure.
13. Wilson Caroline. Made to measure. Deaf-blind pupils helped design city's new school // Evening Times - Glasgow. – 2007.
14. www.anchorcenter.org //Anchor Center for Blind Children.
15. www.strattonarchitects.com // G. Bruce Stratton Architects.
16. www.openarchitecturenetwork.org // Open architecture network.
17. www.info.aia.org // The American Institute of Architects.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
 
© Архітектурна майстерня «Септіма». Київ, вул. Госпітальна, 12.
 
+38 (044) 277 81 68
 
  Rambler's Top100