С Е П Т І М А
 
 
 
tags
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
rus
 
ukr
eng
 

Техніки авторської та естампної графіки


текст: Комарова Ганна, 2008р.

Графіка – це вид образотворчого мистецтва, який в якості основних образотворчих засобів використовує лінії, штрихи та плями (може застосовуватись й колір, але, на відміну від живопису, тут він відіграє допоміжну роль). Залежно від способу виконання й можливостей тиражування графіку поділяють на авторську та естампну. Авторська графіка – це створення робіт в єдиному екземплярі. Естампна графіка (гравюра) – створення друкованих форм, з яких можна отримувати по декілька відбитків.
 
В епоху Відродження, епоху спостереження за натурою, рисунок стає самостійною цінністю. Спочатку графіки використовують сангіну, вуголь, срібний олівець. Пізніше з’являється графітний олівець та гумовий ластик. У ХІХ столітті графіка стає абсолютно незалежною від живопису. З’являються фарби на водяній основі. У ХХ столітті виникає кольорова туш. Серед технік авторської графіки виділяють такі: вуголь; сангіна; олівець; гризаль; сепія; перо; акварель; гуаш; пастель.
 

 
Вуголь виготовляють з рівномірно обпалених тонких гілок. У ХІХ столітті поширився твердий вуголь з пресованого вугольного порошку із доданням рослинного клею. Вуголь дає розтяжку, можна робити штрих та тон. Обов’язково закріплювати. У цій техніці працювали Шишкін, Серов, Репін.
 
Сангіна – палички без оправи різноманітних червоно-коричневих тонів. Штучна сангіна виготовляється з каоліну та окисів заліза. Дає можливість досягти тонких тональних переходів. Закріплюється фіксаторами, молоком, лаком для волосся. Цю техніку використовували Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Рафаель, Рубенс
 
Гризаль – чорно-біла техніка пензлем на папері. Може бути написана і олією.
 
Сепія – світло-коричневий барвник з чорнильного мішка морського молюска. Штучна сепія розводиться водою й може бути різноманітною за кольоровими відтінками.
 
Перо використовується для рисунка рідкими барвниками (туш, чорнила, акварель). Раніше використовували гусячі, очеретові та солом’яні пір’я, зараз – металічні. Залежно від форми наконечника пера (вузького, гострого, тупого, широкого чи заокругленого) отримують різноманітні лінії та штрихи.
 
Акварель – зазвичай фарба на рослинному клеї, яка розводиться водою. Вирізняється найтонкішими кольоровими переходами та прозорістю тону. Почала використовуватись на початку XV століття. У цій техніці працювали Брюллов, Іванов.
 
Гуаш відрізняється від акварелі домішкою білил у самій фарбі. Використовували Серов, Іванов.
 
Пастель – сухі кольорові олівці без оправи, спресовані та відформовані із стертих у тонкий порошок різнокольорових пігментів з невеликим доданням молока, іноді крейди, гіпсу. Іноді закріплюється фіксатором. Виникає у другій половині XV століття. Її використовували Е.Мане, Е.Дега, І.Левітан.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
 
© Архітектурна майстерня «Септіма». Київ, вул. Госпітальна, 12.
 
+38 (044) 277 81 68
 
  Rambler's Top100