С Е П Т І М А
 
 
 
tags
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Про майстерню
  • Головна сторінка
  • Новини
  • Контакти
 
Портфоліо
  • Містобудування
  • Громадські споруди
  • Житлові будинки
  • Дизайн інтер'єрів
  • Конкурсні проекти
 
Послуги і ціни
  • Проектування будівель
  • Дизайн інтер'єрів
  • Декорування приміщень
  • Фірмовий стиль
  • Консультаційні послуги
 
Співробітництво
  • Клієнти і партнери
  • Нагороди
  • Каталог
 
Статті
  • Про проекти майстерні в пресі
  • Публікації співробітників
 
Дослідження
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
rus
 
ukr
eng
 

Техніки авторської та естампної графіки


текст: Комарова Ганна, 2008р.

Графіка – це вид образотворчого мистецтва, який в якості основних образотворчих засобів використовує лінії, штрихи та плями (може застосовуватись й колір, але, на відміну від живопису, тут він відіграє допоміжну роль). Залежно від способу виконання й можливостей тиражування графіку поділяють на авторську та естампну. Авторська графіка – це створення робіт в єдиному екземплярі. Естампна графіка (гравюра) – створення друкованих форм, з яких можна отримувати по декілька відбитків.
 
В епоху Відродження, епоху спостереження за натурою, рисунок стає самостійною цінністю. Спочатку графіки використовують сангіну, вуголь, срібний олівець. Пізніше з’являється графітний олівець та гумовий ластик. У ХІХ столітті графіка стає абсолютно незалежною від живопису. З’являються фарби на водяній основі. У ХХ столітті виникає кольорова туш. Серед технік авторської графіки виділяють такі: вуголь; сангіна; олівець; гризаль; сепія; перо; акварель; гуаш; пастель.
 

 
Вуголь виготовляють з рівномірно обпалених тонких гілок. У ХІХ столітті поширився твердий вуголь з пресованого вугольного порошку із доданням рослинного клею. Вуголь дає розтяжку, можна робити штрих та тон. Обов’язково закріплювати. У цій техніці працювали Шишкін, Серов, Репін.
 
Сангіна – палички без оправи різноманітних червоно-коричневих тонів. Штучна сангіна виготовляється з каоліну та окисів заліза. Дає можливість досягти тонких тональних переходів. Закріплюється фіксаторами, молоком, лаком для волосся. Цю техніку використовували Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Рафаель, Рубенс
 
Гризаль – чорно-біла техніка пензлем на папері. Може бути написана і олією.
 
Сепія – світло-коричневий барвник з чорнильного мішка морського молюска. Штучна сепія розводиться водою й може бути різноманітною за кольоровими відтінками.
 
Перо використовується для рисунка рідкими барвниками (туш, чорнила, акварель). Раніше використовували гусячі, очеретові та солом’яні пір’я, зараз – металічні. Залежно від форми наконечника пера (вузького, гострого, тупого, широкого чи заокругленого) отримують різноманітні лінії та штрихи.
 
Акварель – зазвичай фарба на рослинному клеї, яка розводиться водою. Вирізняється найтонкішими кольоровими переходами та прозорістю тону. Почала використовуватись на початку XV століття. У цій техніці працювали Брюллов, Іванов.
 
Гуаш відрізняється від акварелі домішкою білил у самій фарбі. Використовували Серов, Іванов.
 
Пастель – сухі кольорові олівці без оправи, спресовані та відформовані із стертих у тонкий порошок різнокольорових пігментів з невеликим доданням молока, іноді крейди, гіпсу. Іноді закріплюється фіксатором. Виникає у другій половині XV століття. Її використовували Е.Мане, Е.Дега, І.Левітан.
 

Сучасні принципи архітектурного вирішення шкіл для дітей з вадами зору
Особливості архітектурних вирішень реабілітаційних центрів для незрячих
Особливості архітектурного планування житлового середовища для людей з вадами зору
Становлення і розвиток творчої концепції групи Аркігрем
Портретний живопис І.Є. Рєпіна
Мозаїки Равени
Дизайн інтер’єру незорового сприйняття
Творчість Мікеланжело Буонарроті
Ренесансна архітектура Львова
Формування простору незорового сприйняття
Техніки авторської та естампної графіки
Архітектура будівель храмів Давньої Греції
Архітектура єгипетських храмів доби Нового царства
Архітектура поза зоровими образами
Особливості архітектурного проектування будівель бібліотек для читачів з вадами зору
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
 
© Архітектурна майстерня «Септіма». Київ, вул. Госпітальна, 12.
 
 
  Rambler's Top100